NSG Group ontvangt GOLD rating van EcoVadis

NSG Group ontvangt "GOLD"-rating van EcoVadis

04 dec 2018
De NSG Group, waar Pilkington Nederland B.V. onderdeel van is, heeft voor het eerst een "GOLD"-rating ontvangen van EcoVadis*, een wereldwijde organisatie voor het evalueren van MVO (Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen) prestaties.
EcoVadis
De MVO-beoordelingscriteria door EcoVadis, waaronder milieu, arbeidsomstandigheden en mensenrechten, eerlijke handelspraktijken en duurzaam inkopen, wordt ook gebruikt door bedrijven om de duurzaamheid van hun zakelijke partners af te wegen. EcoVadis is momenteel betrokken bij de evaluatie van de supply chain in 150 industrieën in 110 landen.

De rating van NSG, die het bedrijf in de top zeven van de glasindustrie heeft geplaatst, is gebaseerd op een aantal beleidsacties en verbeteringen onder 21 evaluatiecriteria.

NSG zal haar maatschappelijke verantwoordelijkheden blijven vervullen door duurzaamheidsinitiatieven te verbeteren zoals ESG (Environment, Social and Corporate Governance) en SDG's (Sustainable Development Goals: Global goals indicated in “the 2030 Agenda for Sustainable Development” adopted in 2015 UN Summit) in het kader van het duurzaamheidsbeleid van de Group**.

* Voor meer informatie over EcoVadis:

** Voor meer informatie over de duurzaamheidsinitiatieven van NSG:

Wij hechten waarde aan uw privacy.