Pilkington belgazing voor nhow Amsterdam RAI hotel

Pilkington beglazing voor het grootste hotel Benelux

12 jan 2018
Pilkington Nederland mag de beglazing leveren voor het nhow Amsterdam RAI hotel. Met 650 kamers wordt nhow Amsterdam RAI het grootste hotel van de Benelux. De opening van het hotel is medio 2019 gepland.

nhow Amsterdam RAI hotel
Het betreft verschillende soorten beglazing, waaronder zonwerende beglazing Pilkington Insulight™ Sun met Pilkington Suncool™ 50/25, geëmailleerde panelen met zeefdruk en gebogen zonwerend isolatieglas. De Rollecate Groep gaat de gevel realiseren. Het hotel haalt BREEAM-NL Excellent. Hiervoor zijn bouwtechnische zaken op het gebied van duurzaamheid toegepast zoals de WKO-installatie, HR-ketels en state of the art beglazing.

Het ontwerp van Rem Koolhaas, geïnspireerd op de prominente reclamezuil ‘het Signaal’ van RAI Amsterdam, sluit naadloos aan op het huidige RAI-complex en biedt tegelijkertijd een nieuwe, moderne uitstraling. Het 91 meter hoge hotel, gelegen aan de zuidoostkant aan de A10, wordt een blikvanger voor de stad Amsterdam.

In 2018 viert Pilkington Nederland haar 125-jarig bestaan. 125 jaar waar het bedrijf trots op is. De NSG Group, opgericht in 1918, viert dit jaar het honderdjarig bestaan.

Lees het complete persbericht

Wij hechten waarde aan uw privacy.