Glaspaleis MST Enschede spiegelt in de zon

07 mrt 2014
ENSCHEDE – Het grootste bouwproject van Enschede - de nieuwbouw van het Medisch Spectrum Twente (MST) – heeft een volgende fase bereikt. Het dak zit erop en de buitengevel is nagenoeg glas dicht. De gevel bestaat uit aluminium kozijnstroken met daartussen witte geëmailleerde glaspanelen van Pilkington Benelux. Naast deze glaspanelen levert Pilkington ook het isolatieglas aan Alkondor Hengelo BV. Het project wordt gerealiseerd door de bouwcombinatie Dura Vermeer/Trebbe/ Te Pas Bouw MST V.O.F.
MST Enschede

De realisatie van dit project is een mooi voorbeeld van hoe lokale partners samenwerken en duurzame oplossingen realiseren. Zo worden de kozijnen en de vliesgevels inclusief de beglazing geleverd en gemonteerd door onze klant Alkondor Hengelo BV. IAA Architecten uit Enschede heeft het complex ontworpen dat energiezuinig en duurzaam gaat worden. Het ontwerp wordt gekenmerkt door een kamstructuur, die is overkapt met een grote stolp. Hiermee creëerde de architect grote binnenpleinen, met ruimtelijk en functionele meerwaarde voor het ziekenhuis.

MST wil een aantrekkelijk ziekenhuis zijn, door patiëntgericht te werken, gastvrijheid en service te bieden en kwalitatief hoogwaardige zorg te verlenen. Haar gebouwen moeten prettig zijn om in te verblijven, voor zowel patiënt als voor de medewerker. Om deze ambitie nog beter te kunnen waarmaken heeft MST een plan voor nieuwbouw ontwikkeld aan de Koningstraat. In deze nieuwbouw wordt in 2015 alle poliklinische-  en klinische zorg samengebracht, die nu wordt geleverd vanuit de locaties Haaksbergerstraat en Ariënsplein. De oplevering van het ziekenhuis staat gepland voor augustus 2015.